Maneres diferents de viure

Avui he estat esperant uns amics al carrer, al mig de Barcelona, i davant meu hi havia una dona gran, d'uns setanta anys asseguda a terra en un portal. Tenia una bossa amb moltes coses, i portava uns auriculars enganxats a algun lloc amb el que he entès que escoltava la ràdio o música o alguna cosa. M'he dedicat a observar-la. Estava tranquil·la i relaxada. Ha buscat alguna cosa a la bossa fins que ho ha trobat. Era fil per cosir. N'ha tallat un tros amb les dents i l'ha enfilat a una agulla, sense ulleres, jo no ho hagués pogut fer. Després ha agafat una jaqueta que tenia al seu costat i ha començat a cosir una part del forro que se li deu haver descosit. Li comento al meu amic:
- Mira-la, està tan tranquil·la, com si estigués a casa seva.
- Es que està a casa seva - em contesta.
Ara passa un travesti jove i guapo arrastrant un carret de súpermercat ple de coses variades; la saluda i xerren uns minuts. Ara arriba l'altre amic que esperàvem i hem de marxar. 
Es pot viure de moltes maneres.

Comentaris